Welcome to my blog :)

rss

Thursday, June 25, 2009

KOSONG...

pagi2 ni aku dah baca blog cikpulai... tertarik aku ngan article 'setiap kali raya'... pasal barang kemas emas. aku pun tergolong dlm species yg tak berapa minat sangat pada emas.., pada aku, cukup le kalu ada satu sepersalinan... itupun, aku pakai, bila dan ketikanya aku rasa sesuai dgn baju dan event...

antara emas kuning 916 or 999 & emas putih, sebagai seorang aku, aku lebih minat pada emas putih... ntah le kenapa... cuma aku rasa, those women who wear white gold look more sophisticated & up-to-date... kata org arch & design... "gaya kontemporari" (ahaks... kata aku jugak ler)

nak cerite sikit pasal white gold. awal tahun 2000an, aku beli sebentuk cincin & choker white gold. aku beli senyap2 tanpa bagitau emak... bile emak nampak je aku pakai, dia agak terkejut... aku tau my mom tu, sure berpersepsi macam perempuan2 lain... "beli white gold tu membazir, dah le mahal... tapi tak laku utk gadai/ tolak balik..." mak even cakap, white gold aku tu, boleh beli kancil... aku senyap jer... (ooppsss mak masudkan kancil yang aku dah pakai tu ler, bukan kancil baru di pasaran...)

well aku, tak salahkan they all, dengan pemahaman sebegitu... memang suatu ketika dulu, mereka beli emas dengan beberapa tujuan, & salah satunye ialah untuk digadaikan sewaktu sesak...

bukan niat aku nak kata, aku tak pernah sesak or, tak akan sesak... tapi aku bagitau mak, aku beli white gold tu sebab aku suka & tak plan pun nak jual balik... well selepas hampir 10 tahun, my white gold tu still in good conditions. in fact, my white gold ring is on my finger at this moment...

tutup citer white gold... meh citer pasal emas 916...
setiap kali pi kenduri kawin & hari raya, mesti emak perhatikan anak2 pompuan dia... paling2, aku ler, sebab aku le yg sentiasa 'kosong'... pastu mak mesti tegur... alasan tetap aku, alamak, lupa ler... & immediately, dia akan keluarkan stock dia untuk aku pakai...

bile balik kampung pun, macam tu jugak... tak kisah le kampung sebelah aku or sebelah my en. hensem... 'mak men' & ipar duai & biras-aku pun jenis yang pakai banyak barang kemas... & aku rasa they all pun sure pelik tengok aku... hahahaha... tak per ler... tapi apa2 pun, aku bersyukur, sbb aku tak le rasa jealous or apa2 ngan diaorang... sebab pada aku, setiap orang ada different priority dalam hidup masing2...

0 Comments:

Post a Comment